top of page

Supersprint

fotografen samestad-9394.jpg

Svømmingen

Svømmingen (375 meter) starter og slutter ved bryggen til Soon seileforening. Det er bryggen helt til venstre når du står med ryggen til seileforeningens hus. Det er vannstart. Supersprint er den LILLA streken på bildet.

Du skal svømme fra bryggen i klokkeretning og runder to store oransje trekantbøyer på høyre skulder, så er det retning siste runde bøye, som du skal ha på høyre skulder. Nå svinger du inn mellom bryggene og går i land der båtene legges ut. Dette er godt merket!

Derifra løper du langs brygga ved Son Torg bort til Glenneparken der sykkelen står klar. Du er nå i T1 (skiftesonen første gang).

Du får badehette av oss som MÅ benyttes. Den har ditt startnummer. Da har vi kontroll på deg i vannet.

SoonTry svøm.png

Syklingen

Når du skal ut på sykkel så skal du opp og forbi gamle Son Kro, vippe over Vittustoppen og kose deg ca en km før det går nedover til rundkjøringen i Brevikbukta. Her skal du rett frem, og sette kursen mot "Sonskrysset" (ca 3.2 km). I Sonskrysset tar du venstre inn på den gamle Soon Tryathlon ruten og tråkker frem til rundkjøringen på Tegnebyholtet. Her er det til venstre, over E6 og retning Son. Når du kommer til rundkjøringen ved Tennisbanen tar du til venstre og får gleden av å sykle forbi alpinanlegget i Son.

Nå du er tilbake ved rundkjøringen ved Brevikbukta etter EN runde så svinger du til høyre og er snart fremme i skiftesonen i Son. NB! Supersprint sykler EN runde!

Vi har løypevakter og stasjonære løypevakter langs trasé.

Under finner du kart med høydemeter.

Skjermbilde 2023-08-13 kl. 12.54.40.png
fotografen samestad-9870.jpg

Løpingen

Løpingen (2,5 km) er siste del av din tryathlon Supersprint. Du starter i Storgata og løper mot Kleiva men tar til venstre i krysset (står skilt med Vestby). Du løper langs veien frem til Hølenselva, over broa og tar første til høyre etter broa. Nå løper du ca 1,2 kilometer på asfalt og grus langs elven opp til snupunktet. Her står det store skilt med SNU - SUPERSPRINT. Du løper nå tilbake til hovedveien, over elva og tar første til høyre på gangveien langs vannet. Nå har du sjarmørettappen igjen langs bryggene frem til Glenneparken.

Målgang er på grusen i Glenneparken.