top of page

Sprint

Svømmingen

Svømmingen (500 meter) starter og slutter ved bryggen til Soon seileforening. Det er bryggen helt til venstre når du står med ryggen til seileforeningens hus.

Det er den BLÅ linjen på bildet som er sprint distansen.  Du går i land mellom bryggene der båtene legges ut. Derifra løper du langs brygga ved Son Torg bort til T1 i Glenneparken der sykkelen står klar.

Sprint svøm.png
fotografen samestad-9707.jpg

Syklingen

Når du skal ut på sykkel så skal du opp og forbi gamle Son Kro, vippe over Vittustoppen og kose deg ca en km før det går nedover til rundkjøringen i Brevikbukta. Her skal du rett frem, og sette kursen mot "Sonskrysset" (ca 3.2 km). I Sonskrysset tar du venstre inn på den gamle Soon Tryathlon ruten og tråkker frem til rundkjøringen på Tegnebyholtet. Her er det til venstre, over E6 og retning Son. Når du kommer til rundkjøringen ved Tennisbanen tar du til venstre og får gleden av å sykle forbi alpinanlegget i Son. Når du kommer til rundkjøringen, så tar sprint deltakerne runden en gang til:-) NB!! To runder for sprint!

Nå du er tilbake ved rundkjøringen ved Brevikbukta etter to runder så svinger du til høyre og er snart fremme i skiftesonen i Son. Da har du syklet 23km.

Vi har løypevakter og stasjonære løypevakter ved alle kryss og rundkjøringer. Du skal være trygg på at du kommer frem ditt du skal.

Under finner du løypekart.

Skjermbilde 2023-08-13 kl. 12.34.15.png
21056125_1965678723716211_78749189744187

Løpingen

Løpingen (5 km) er siste del av din tryathlon. Du starter i Storgata og løper noen få meter før du knekker ned til venstre og ut på brygga. Du passerer cafe og restaurant før du er på grusen frem mot broen som tar deg over elven. Du løper over broa og tar første til høyre etter broa. Nå får du et par fine kilometer på asfalt og grus langs elven opp til snupunktet ved Kyllingfarmen (bom). Du løper tilbake til hovedveien, over elva og tar første til høyre på gangveien langs vannet. Nå har du sjarmørettappen igjen langs bryggene frem til Glenneparken. Målgang er i Glenneparken. Du løper kun en fin runde

Se løpetrasé i kartet under.